הצורך במגוון חלבונים

החלבונים שהחתול שלך צריך ושאר אבות המזון שמזון חתולים איכותי צריך להכיל…

יש כל כך הרבה סוגים שונים של מזון לחתולים שלא קל לעמוד בקצב של כולם. במיוחד בגלל שיש הבדלים רבים ביחס להרכב. אחד המרכיבים העיקריים שהמזון של החתול שלך צריך להכיל הוא חלבון. אז למה חלבון חיוני לחתול שלך? או ליתר דיוק, אילו חלבונים החתול/ה צריכים ואיזה רכיבי תזונה נוספים צריך להכיל מזון בריא לחתולים?

איך חתולים אוכלים בטבע?

מזון מורכב בעיקרו מפחמימות, שומנים, חלבונים ומים, בתוספת ויטמינים ומינרלים נוספים. לדוגמה, לגוף האדם יש דרישות שונות לגמרי מהמזון שלו לעומת מה שגופו של החתול שלך דורש מההזנה שלו. הסיבה לכך היא שאנשים הם אוכלי כל פחות או יותר, וגם אם החתול שלך רואה את עצמו כחיית מחמד מפנקת, הם למעשה טורפים שצריכים לצוד את האוכל שלהם בטבע.

מסיבה זו, חתולים צריכים הרבה מהמזון שלהם. מגוון חיות טרף בטבע לא רק מכסה את דרישת האנרגיה באופן כללי, הוא גם מספק מגוון אופטימאלי של חומצות אמינו (מרכיבי החלבונים) וחומצות שומן (מרכיבי השומנים). תזונה מאוזנת שכזו היא הדרך הטובה ביותר לחתולים למנוע חוסרים, להבטיח ביצועים ולחיות חיים בריאים עד גיל מבוגר.

חלבונים במזון לחתולים: במה הכל מסתכם?

חתולים בריאים זקוקים ליותר חלבון במזון שלהם בהשוואה לכלבים. בטבע, חתולים חיים חיי טרף למהדרין, מה שאומר שהם אוכלי בשר בלבד. מסיבה זו הם אינם סובלים פחמימות כמו כלבים, והם צריכים גם לספוג יותר חומרי הזנה חיוניים דרך המזון שלהם, ואלה מתרחשים בעיקר או אך ורק ברקמות החיות. החריג לכלל תכולת חלבון זה חל על חתולים עם מחלת כליות. עבורם, מזון עם תכולת חלבון נמוכה יותר עדין יותר לכליות. אם החתול שלך סובל מאי ספיקת כליות או בעיות בריאותיות אחרות, אנו ממליצים שתדון תחילה עם הווטרינר שלך על תזונה מתאימה.

כמו אנשים, גם חתולים זקוקים לחומצות אמינו וחומצות שומן חיוניות. אלו הם חומרים מזינים שהגוף שלהם לא מסוגל לייצר בעצמו, ולכן הם צריכים להיספג מהמזון שלהם. לדוגמה, חתולים צריכים לספוג כמויות נאותות של *חומצות האמינו טאורין וארגינין וחומצת השומן ארכידונית** מהמזון שלהם. מחסור בטאורין עלול להוביל לפגיעה בלב, להגנה חיסונית מוחלשת ולפגיעה ברשתית, למשל.

האם בשר שריר מספיק כמקור חלבון מן החי?

כפי שכבר צוין, המונח 'בשר' כולל גם רקמת בעלי חיים. כשרוב האנשים חושבים על בשר טוב, הם מתכוונים לבשר שריר טהור, אבל למהדרין בשר כולל את כל מה שאפשר להשתמש בו מהחווה או מחיית טרף. חשבו על דוגמה זו: עכבר מספק לחתול חבילה מלאה של חלבון, שומן, פחמימות, ויטמינים, מינרלים ויסודות קורט בכמויות המתאימות.

אבל מזון מעכבר מהווה רק 20% שריר טהור, כלומר בשר שרירים. עבור חתול שמשתמש בחיית הטרף השלמה, בשר הוא אפוא כל מה שמספק חומרים מזינים חשובים. זה אומר גם את האיברים, כולל מערכת העיכול, העור והפרווה, סחוס ועצמות. אז אם חתול היה אוכל תזונה המורכבת אך ורק מבשר שרירים, הוא היה חסר בחומרים מזינים רבים.

האם החתול שלי זקוק גם למזון צמחי?

רכיבים צמחיים במזון לחתולים מספקים לחתול שלך ויטמינים חשובים וגם, בצורה של פחמימות, יכולים לשמש אספקת אנרגיה. עם זאת, פחמימות אלו חייבות להיות זמינות בצורה שהחתול שלך יכול להשתמש בה בקלות. כדי לחזור לדוגמה שלנו עם העכבר, אם העכבר אכל פחמימות, אז החתול יספוג גם אותן באופן טבעי. עם זאת, כמות הפחמימות קטנה יחסית, והיא הייתה מתעכלת מראש על ידי העכבר לפני שמת, מה שמאפשר לחתול לספוג אותה ביתר קלות.

בהתאם למגוון המזון, דגנים ומקורות פחמימות אחרים מספקים גם תכולת חלבון טבעית של בין 8% ל-14%, בנוסף לסיבים תזונתיים ופחמימות. ניתן להוסיף חלבון מהצומח למתכונים בצורה מרוכזת מאוד כ"תמצית חלבון צמחי" או "בידוד חלבון". Happy Cat פיתחה את קונספט החיים הטבעיים על בסיס הידע הזה, תוך שימוש בו כעיקרון הבסיסי מאחורי כל מתכוני המוצרים. זו הסיבה שבכל מוצרי Happy Cat יש שיעור גבוה של חלבון מהחי בדרגה גבוהה מאוד שמקורו בבשר או דגים. אבל חתולים זקוקים לחומרים החיוניים שהוזכרו לעיל, בנוסף לבשר או לדגים. אז הקונספט של Natural Life משלב חלבון ברמה גבוהה עם פחמימות ידידותיות לחתולים, שמנים ברמה גבוהה, עשבי תיבול נבחרים וסיבים תזונתיים כדי לקדם את העיכול. הגוף מסופק אפוא בצורה הוליסטית מהטבע.

בצורה הוליסטית מן הטבע

The Happy Cat Natural Life Concept®

אז החתול שלך אוכל הכי טוב

שילוב מאוזן מבחינה תזונתית של חלבונים מהחי בדרגה גבוהה מחקלאות בעלת רווחה גבוהה עם מרכיבים טבעיים. זה משמש ליצירת מתכוני הגורמה שלנו המספקים לחתול שלכם את כל החומרים החיוניים שהם צריכים.

האם חתולים יכולים להיות באמת צמחונים?

בקיצור, לא. תזונה צמחונית בלבד או אפילו טבעונית לחתולים לא תהיה מתאימה לחתולים ללא תוספת של מספיק מהרכיבים התזונתיים המתאימים. תזונה צמחונית בלבד יוצרת סיכון גבוה לתסמיני מחסור, במיוחד בשלב הגדילה, הריון או בזמן הנקה. החומרים שחסרים לחתולים לרוב כאשר הם מקבלים תזונה צמחונית לא מאוזנת כוללים את החומרים החיוניים שהוזכרו לעיל (טאורין, חומצה ארכידונית וויטמין B12). רכיבים אלו חסרים לחלוטין (טאורין, B12) או מופיעים במעט מאוד מזונות צמחיים (חומצה ארכידונית). אפילו מזונות מלאים צמחוניים אינם בהכרח מותאמים לדרישות התזונתיות של חתולים, לכן אנו ממליצים בחום לדון ולהתייעץ בכל שינוי מרחיק לכת בתזונה עם הווטרינר שלך כדי שתוכל ליצור תפריט מאוזן.

מקורות

Dillitzer, N.: Tierärztliche Ernährungsberatung. Elsevier 2012

https://www.gesetze-im-internet.de/futtmv_1981/FuttMV_1981.pdf – עמוד 37

דילוג לתוכן