מזון יבש בריא לחתולים

היתרונות של מזון יבש לחתולים באיכות גבוהה ונקודות שיש לשים לב אליו בעת האכלתו.

האם לתת לחתול שלי מזון רטוב או יבש? בעלי חתולים רבים שואלים שאלה זו, לא מעט בגלל שחתולים נוטים יותר להפרעות בדרכי השתן מאשר חיות מחמד אחרות, וחשוב במיוחד להקפיד על צריכת נוזלים נאותה כדי להימנע מהן. כאן תגלו מה כדאי לקחת בחשבון כאשר מאכילים חתול במזון יבש.

מה הופך מזון יבש לחתולים למזון טוב?

מזון יבש איכותי לחתולים יכיל הרבה רכיבי תזונה מאוזנים, ויטמינים ומינרלים. ההבדל העיקרי בין מזון יבש לרטוב הוא תכולת המים, אשר ממלאת תפקיד חשוב בתזונה של החתול. חתולים מסוגלים לייצר שתן בריכוז גבוה. הטבע סידר זאת כך שהם יכולים לגרום למים בגופם להחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר, בדיוק כמו אבותיהם במדבר. אז זה רעיון טוב לבחור מזון יבש עם תוסף ששומר על ה-pH בשתן בטווח האופטימאלי. זה יעזור למנוע היווצרות אבן מסוכנת בשתן, כגון אבני סטרוביט. גישה מתמדת לצלחת של מים מתוקים טריים תסייע גם במניעת אבנים בשתן. לחילופין אתה יכול לרכך את אכל החתול שלך במים פושרים. זה גם יאפשר לך להבטיח שהחתול שלך צורך מים עם האוכל שהוא אוכל.

מהם היתרונות של מזון יבש?

אם תעדיף לתת לחתול שלך מזון יבש, יש לזה מספר יתרונות עבור החתול שלך, עצמך והסביבה.

היתרונות של מזון יבש לחתולים הם:

האכלה מחזיקה מעמד זמן רב יותר בקערה, מה שאומר שפחות אוכל מבוזבז. אם תשים אוכל לקערה בבוקר, הוא עדיין יהיה מקובל וטעים לחתול שלך מספר שעות לאחר מכן – בניגוד למזון רטוב שכבר יתייבש וככל הנראה כבר לא יהיה היגייני. זהו יתרון מיוחד בקיץ שכן, בניגוד למזון יבש, מזון רטוב מהווה מקור מזון מבורך לחרקים בתקופות חמות. הם גם אוהבים להטיל בו את הביצים שלהם. יתרון נוסף של מזון יבש לחתולים הוא שתכולת האנרגיה הגבוהה תשמור על תחושת שובע לחתול שלכם לאורך זמן, ותספק לחתולים פעילים במיוחד יותר אנרגיה.

באיזו תדירות אוכל לתת לחתול שלי מזון יבש?

מתן מזון יבש יענה מאוד על הצרכים של החתול שלך. האם העבודה שלך מרחיקה אותך מהבית לשעות רבות בכל יום? אז אתה יכול למלא את הקערה של החתול שלך במזון יבש בבוקר, כך שהחתול יוכל לאכול כמויות קטנות מספר פעמים במהלך היום. זה ידוע בשם האכלה "ad lib" (מהלטינית עבור "כרצוי). זה גורם לחבר החתול שלך להתנהג כמו קרובי משפחתה בטבע שצריכים לתפוס ולאכול כעשרה עכברים בכל יום. חשוב לא למלא את הקערה בסוף היום במידה והמנה היומית נאכלה. המידע על האריזה יכול להוות מדריך טוב אם אינכם בטוחים כמה מזון יבש החתול שלכם צריך. אם חברך החתול מסורס, הוא או היא יצטרכו עד 30% פחות קלוריות מאשר חתול לא מסורס. אותו הדבר חל על חתולים מבוגרים או חתולים מפונקים יותר שהם פחות פעילים.

כמה טיפים פשוטים אם החתול שלך לא שותה מספיק

כמו עם האוכל שלהם, חתולים אוהבים לשתות מים במנות קטנות רבות במהלך היום. דרישת המים המשוערת היא בין 50 ל-70 מיליליטר לק"ג משקל גוף. אם החתול שלך שותה פחות באופן ניכר, ישנם מספר טריקים כדי לוודא שדרישת המים החיונית מכוסה. לדוגמה, אתה יכול להציע לחתול שלך מזון רטוב בנוסף למזון היבש. ה- Happy Cat Meat ברוטב מתאים במיוחד להאכלה מעורבת. במידת הצורך תוכלו להוסיף מעט מים חמימים למזון הרטוב כדי להבטיח שהחתול שלכם יכניס יותר נוזלים.

אולי זיהית שהחתול שלך מעדיף לשתות מים זורמים מהברז כשאתה פותח אותו במטבח או בחדר האמבטיה. במקרה זה כדאי להשיג מזרקת שתייה. יש בעלי חתולים שגם מוצאים שזה עוזר להוסיף למי השתייה כמות קטנה של ציר בשר לא מומלח ולא מתובל או כמה טיפות מים משימורים של טונה. זה יהפוך את מי השתייה ליותר טעימים עם תחושת טעם.

החתול שלי נוטה לאבנים בשתן: האם אוכל יבש או רטוב עדיף לחתולים עם בעיות בכליות?

חתולים מסוגלים באופן טבעי לייצר שתן בריכוז גבוה. זה יכול להפוך לבעיה אם החתול שלך נוטה לאבנים בשתן. חשוב במיוחד לוודא שהחתול שותה מספיק מים במהלך היום כדי למנוע היווצרות אבנים חדשות בשתן. אתה יכול להחליף את המזון של החתול למזון מופחת פוספט כדי לקדם ולתמוך בבריאות הכליות שלה. כדי להקל על החלפת המזון עבור חברך החתולי, ל-Happy Cat יש מזון יבש טעים במיוחד במגוון עדין מאוד לכליות. חתולים לפעמים יסרבו למזון חדש כי הם לא אוהבים את הטעם. Happy Cat Sensitive Kidney Diet לחתולים מבוגרים טעים במיוחד, וחומרי הגלם האיכותיים שהם מכילים ותכולת טאורין גבוהה מבטיחים גם שהמזון יכסה את צרכי החתולים שלך.

בקיצור, מה עדיף לחתולים - מזון יבש או מזון רטוב?

בסופו של דבר, החתול שלך הוא זה שמחליט מה אתה הולך להאכיל אותו! שני סוגי המזון יספקו לחתול שלכם תזונה בריאה ומתאימה. אבל הדבר החשוב שיש לזכור כאשר מאכילים מזון יבש לחתולים, שיש לוודא שהחתול/ה שלכם שותים מספיק מים.

דילוג לתוכן