יחס הבשר האופטימלי במזון לחתולים

חתולים מטבעם הם טורפים, ולכן הגיוני שהם צריכים יחס בשר גבוה במזון שלהם. אבל מה בעצם קובע את יחס הבשר ובאילו מקורות חלבון משתמשים?

לחתולים יש חילוף חומרים מאוד מיוחד, וכל מזון מלא שניתן להם צריך להכיל הרבה בשר, ללא קשר אם זה מזון יבש או רטוב. אם אתם מחפשים מזון לחתולים עם יחס בשר גבוה, אז הגעתם בדיוק למקום הנכון ב-Happy Cat. שיעור החלבון מהחי במזון שלנו הוא עד 88%, תלוי במתכון. המשך לקרוא כדי לגלות עוד על יחס הבשר האופטימלי ורכיבי המזון האישיים.

מה המשמעות של 'מזון חתולים עם יחס בשר גבוה?

יחס הבשר במזון מוגדר כשיעור החלבון מהחי בסך החלבון. אין הגדרה אחת למונח בשר. אפילו אופן חישוב יחס הבשר במזון החתולים אינו מוגדר בבירור.

עם זאת, דבר אחד נכון. בשר לא מתכוון רק לבשר השריר הטהור. הוא כולל את כל הרכיבים המסופקים מהחווה או מחיית הטרף שניתן להשתמש בהם: סחוס, עצמות, איברים פנימיים, תוכן קיבה, עור ופרווה. בנוסף לחלבון ושומן, החבילה השלמה הזו מספקת מינרלים חיוניים כמו סידן יחד עם יסודות קורט, ויטמינים, סיבים תזונתיים ופחמימות. בנוסף, בשר שרירים מספק גם ויטמינים מקבוצת B, זרחן וברזל.

לצורך השוואה: חיית טרף טיפוסית מספקת לטורף פחות בשר שרירים ממה שהייתם מתארים לעצמכם. יחס בשר השריר של עכבר הוא רק 20% בממוצע, והוא בסביבות 30% עבור ארנבת. על ידי ניצול מלא של חיית הטרף – מה שהחתולים שלנו בטבע עושים בצורה מושלמת מנקודות מבט סביבתיות ואתיות – מובטחת לטורף אספקה ​​אמינה של כל אבות המזון הדרושים. ועם זני המזון של -Happy Cat, החתול שלך אוכל את המזון הטוב ביותר.

מקורות חומר גלם מגוונים: חלבונים מן החי והצומח

כדי להיות מסוגל להשוות מזון לחתולים באופן ישיר וללא משוא פנים, יש להגדיר על ידי היצרן את יחס הבשר כחלבון מן החי בסך החלבון. וזה משמש לקביעת סך החלבון הכלול במזון לבעלי חיים, ולא פעם זה מבוטא כסך החלבון או תכולת החלבון הגולמי. ישנם שני מקורות חומר גלם: חלבונים מן החי והצומח. בהתאם לסוג, לדגנים ולשאר מקורות הפחמימות יש גם תכולת חלבון טבעית של בין 8% ל-14%, בנוסף לסיבים תזונתיים ולפחמימות. אולי כבר ראיתם את המונחים 'תמצית חלבון צמחי' או 'בידוד חלבון' על אריזות מזון לבעלי חיים. זהו חלבון צמחי בצורה מרוכזת מאוד.

מזון לחתולים עם יחס בשר של 80% אומר איפוא שהחלק הגדול ביותר של המזון (80%) מקורו מחיה אמיתית, ולכן הוא מכיל רק 20% חלבון מהצומח.

יחס הבשר המוצהר של היצרן במזון לחתולים מתחת לזכוכית המגדלת

טלה 51% (מתוכם בשר טלה 28%*, בשר טלה מיובש 16%**, שומן טלה 8%***), אפונה ירוקה שלמה, פייק טרי (8%)*, הרינג מיובש (7%)**, פסולת ברווז טרי (4%)*, תפוחי אדמה, עשבי תיבול… * טריים, ** מיובשים, ***שומן ≠ בשר

אם תחבר את הנתונים, בוודאי תראה שה -70 המוצהר נכון. אבל רק 40% מהמרכיבים טריים. בגלל תכולת המים הטבעית של הבשר הטרי, זה ישקול הרבה יותר ממרכיבים יבשים. אם היינו מייבשים גם את המרכיבים הללו, שיעורם היה מתכווץ ל-13% בלבד.

חשוב גם לדעת ששומן טהור לא נחשב ביחס הבשר. הוא מתקבל בצורה דומה לשומן חזיר ביתי, על ידי חימום בשר בטן ורקמות שומניות אחרות מהחיה ממנה לוקחים את השומן ולאחר מכן איסוף בנפרד של השומן שזורם החוצה – מאחר והוא כבר עבר עיבוד ולא ניתן לכלול אותו ביחס הבשר.

בדוגמה זו, קצת יותר ממחצית מיחס הבשר המוצהר של 70% נשאר במתכון לאחר בחינה ביקורתית:

23% (מרכיבים יבשים) + 13% (מרכיבים טריים מומרים לתכולת המים של מרכיבים יבשים) = 36%

מזון לחתולים עם יחס בשר של 80% אומר איפוא שהחלק הגדול ביותר של המזון (80%) מקורו מחיה אמיתית, ולכן הוא מכיל רק 20% חלבון מהצומח.

פרטים נוספים על יחס בשר מזון לחתולים

יש הבדל בין ההצהרה הקבוצתית להצהרה הפרטנית המשמשת לרשימת המרכיבים בפיד.
בהצהרה הקבוצתית, מרכיבים משולבים ליצירת קבוצות חומרי גלם:

האכלה מחזיקה מעמד זמן רב יותר בקערה, מה שאומר שפחות אוכל מבוזבז. אם תשים אוכל לקערה בבוקר, הוא עדיין יהיה מקובל וטעים לחתול שלך מספר שעות לאחר מכן – בניגוד למזון רטוב שכבר יתייבש וככל הנראה כבר לא יהיה היגייני. זהו יתרון מיוחד בקיץ שכן, בניגוד למזון יבש, מזון רטוב מהווה מקור מזון מבורך לחרקים בתקופות חמות. הם גם אוהבים להטיל בו את הביצים שלהם. יתרון נוסף של מזון יבש לחתולים הוא שתכולת האנרגיה הגבוהה תשמור על תחושת שובע לחתול שלכם לאורך זמן, ותספק לחתולים פעילים במיוחד יותר אנרגיה.

באיזו תדירות אוכל לתת לחתול שלי מזון יבש?

מתן מזון יבש יענה מאוד על הצרכים של החתול שלך. האם העבודה שלך מרחיקה אותך מהבית לשעות רבות בכל יום? אז אתה יכול למלא את הקערה של החתול שלך במזון יבש בבוקר, כך שהחתול יוכל לאכול כמויות קטנות מספר פעמים במהלך היום. זה ידוע בשם האכלה "ad lib" (מהלטינית עבור "כרצוי). זה גורם לחבר החתול שלך להתנהג כמו קרובי משפחתה בטבע שצריכים לתפוס ולאכול כעשרה עכברים בכל יום. חשוב לא למלא את הקערה בסוף היום במידה והמנה היומית נאכלה. המידע על האריזה יכול להוות מדריך טוב אם אינכם בטוחים כמה מזון יבש החתול שלכם צריך. אם חברך החתול מסורס, הוא או היא יצטרכו עד 30% פחות קלוריות מאשר חתול לא מסורס. אותו הדבר חל על חתולים מבוגרים או חתולים מפונקים יותר שהם פחות פעילים.

כמה טיפים פשוטים אם החתול שלך לא שותה מספיק

כמו עם האוכל שלהם, חתולים אוהבים לשתות מים במנות קטנות רבות במהלך היום. דרישת המים המשוערת היא בין 50 ל-70 מיליליטר לק"ג משקל גוף. אם החתול שלך שותה פחות באופן ניכר, ישנם מספר טריקים כדי לוודא שדרישת המים החיונית מכוסה. לדוגמה, אתה יכול להציע לחתול שלך מזון רטוב בנוסף למזון היבש. ה- Happy Cat Meat ברוטב מתאים במיוחד להאכלה מעורבת. במידת הצורך תוכלו להוסיף מעט מים חמימים למזון הרטוב כדי להבטיח שהחתול שלכם יכניס יותר נוזלים.

אולי זיהית שהחתול שלך מעדיף לשתות מים זורמים מהברז כשאתה פותח אותו במטבח או בחדר האמבטיה. במקרה זה כדאי להשיג מזרקת שתייה. יש בעלי חתולים שגם מוצאים שזה עוזר להוסיף למי השתייה כמות קטנה של ציר בשר לא מומלח ולא מתובל או כמה טיפות מים משימורים של טונה. זה יהפוך את מי השתייה ליותר טעימים עם תחושת טעם.

החתול שלי נוטה לאבנים בשתן: האם אוכל יבש או רטוב עדיף לחתולים עם בעיות בכליות?

חתולים מסוגלים באופן טבעי לייצר שתן בריכוז גבוה. זה יכול להפוך לבעיה אם החתול שלך נוטה לאבנים בשתן. חשוב במיוחד לוודא שהחתול שותה מספיק מים במהלך היום כדי למנוע היווצרות אבנים חדשות בשתן. אתה יכול להחליף את המזון של החתול למזון מופחת פוספט כדי לקדם ולתמוך בבריאות הכליות שלה. כדי להקל על החלפת המזון עבור חברך החתולי, ל-Happy Cat יש מזון יבש טעים במיוחד במגוון עדין מאוד לכליות. חתולים לפעמים יסרבו למזון חדש כי הם לא אוהבים את הטעם. Happy Cat Sensitive Kidney Diet לחתולים מבוגרים טעים במיוחד, וחומרי הגלם האיכותיים שהם מכילים ותכולת טאורין גבוהה מבטיחים גם שהמזון יכסה את צרכי החתולים שלך.

בקיצור, מה עדיף לחתולים - מזון יבש או מזון רטוב?

בסופו של דבר, החתול שלך הוא זה שמחליט מה אתה הולך להאכיל אותו! שני סוגי המזון יספקו לחתול שלכם תזונה בריאה ומתאימה. אבל הדבר החשוב שיש לזכור כאשר מאכילים מזון יבש לחתולים, שיש לוודא שהחתול/ה שלכם שותים מספיק מים.

דילוג לתוכן